Monday, August 4

JULY FAVORITES

Miten tämä aika näin nopsaa meni? Juurihan mä pähkäilin, miten kannattaisi pakata mun tavaravuori Amerikasta. Nyt mä mietin mitä kaikkea mun suosikiksi on päätynyt heinäkuussa. Mun mielestä tämä suosikkien listaus ois aika kiva, kiva selailla mistä mä oon fanitytöttänyt tällain vähän ajan päästä. Ja hei, ehkä meillä on jotain yhteisiä suosikkeja tai sitten teille löytyy uusia suosikkeja, laitetaan vinkkejä tulemaan!
Musiikki on ollut suuressa osassa näin heinäkuussa - kuuntelen sitä koko ajan. Oli kyseessä sitten työmatka tai vaan kotona säätämisestä niin musiikkia on pakko olla. Nyt oon kyllä haikaillut siihen malliin takaisin Texasiin ja tuo country-musiikki kyllä on ollut se mikä kuulokkeista sitten raikaa. Spotify on kyllä ehdoton suosikki, mutta ite en sitä premiumia omista ja sehän tarkoittaa ettei Lumialla voi edes shufflea käyttää, niin naama irvessä käytän Nokian Mixradio-appia. Toimii se nyt ihan hyvin, kunnes tajuaa että se toistaa suurinpiirtein viittä kappaletta. Se jos mikä ottaa päähän kun tuntuu ettei sitä sovellusta ei päivitetä siten, että vois olla uudempaakin laulua eikä vaan niitä 2000-luvun alussa soineita viisuja. Mutta country on kyllä mun ehdoton suosikki. Nyt kun tosiaan osaa kuunnella niitä sanoja niin genren laulujen sanat on aika vihjailevia if u know what I mean. Mutta ei anneta sen haitata, hemmetin hyvin ne heput ja neidit laulaa ja ihanaa kuunnella. 
Meikkisuosikiksi on pakko sanoa tämä Maybelline Great Lash - mascara joka ihan mieletöntä tököttiä. Mikä oikeastaan tekee tästä vielä ihanamman jutskan on se hinta; alle kympin! Mun ripsissä tätä voi laittaa niin paljon kuin sielu sietää ja ei paakkuunnu edes tämän beauty-gurun vastakohdan kohdalla. Muistan jopa että mun mummilla oli tuota ihan samaa ripsaria ja se oli oikeastaan se juttu mikä sitten herätti kiinnostuksen. Hinta-laatu-suhde on kyllä ihan todella hyvä eikä tarvitse itkua tirauttaa aina kassalla käytyä, ei hinnan eikä myöskään paketin ulkonäön vuoksi. Ihan syötävän söpö tollainen purtilo, joka ei kyllä ole miksikään muuttunut siitä kun mummi tätä käytti.
Asustesuosikki on Vera Bradleyn olkalaukku. Siinä on taskuja joka lähtöön ja siten mun tavarat ei katoa mihinkään kolmanteen ulottuvuuteen. Niitä saa niin monin eri värein ja ne on kaikki tuollaisia herkkukuvioita ja väriyhdistelmiä ja valinnanvaikeushan siinä nettikaupassa tuli. Kuitenkin valitsin tuon kuvion ja kyllä tykkään paljonkin! Ostin tämän ja toisen äidille vielä Jenkeissä ollessani. Ja ajatelkaa, ihan hirveän paljon tilaa kaikelle tarpeettomalle sälälle! Mulla kun on tapana pakata puoli maailmaa mukaan ihan vaan kaupungilla kiertelyynkin :-D
Kirjavalinta kippaa Elizabeth Smartin tarinaan. Hänet kidnapattiin 14-vuotiaana omasta makuuhuoneestaan, kidnappaaja oli Brian David Mitchell ja hänen vaimonsa. Häntä pahoinpideltiin, hyväksikäytettiin ja pakkonaitettiin Mitchellin toiseksi vaimoksi. Hänestä suunniteltiin uhrilahjaa. Muistan nähneeni elokuvan Smartista, kuinka he kiertelivät kaupunkia kaavuissa ja kuinka uskonnollisia heidän kidnappaajansa olivat. Tarinan kerronta oli niin suoraa ja kuvailevaa, ei tarvitse mielikuvitusta kuvittelemaan tätä tapahtunutta. En itse pystyisi kuvittelemaan kuinka hirveä kokemus tuo on ja 14-vuotiaalle. Kirja on kyllä todella hienosti totetutettu ja nostan kyllä Smartille hattua rohkeudesta käydä tämä uudelleen läpi.
Suosikki vaatekappale on ehdottomasti Leviksen korkeavyötäröiset shortsit. Ennen kuin höpötän tästä ihanasta vaatekaapin täytteestä, arvatkaa kuinka kiusallista oli pistää sisko kuvaamaan omaa takapuoltani. Mutta tosiaan nämäkin on netistä tilattu, kuten tuo laukku ja tilasin ne jo Amerikassa. Nettisivu on nimeltään Etsy, missä myydään sellaista vintage ja käsintehtyä tavaraa. Nämäkin on eräältä neidiltä, joka ostaa ja leikkaa shortseja muiden iloksi. Olin hyvin itsevarmana ostelemassa, kun siellä on täsmälleen kaikki tuumat laitettuna ja todella vaikeaa on tilata väärän kokoiset. Ja kun tosiaan nuo tuumat on sun itse mittaamat jne - ne istuu todella hyvin. Ei oo ihan Bik Bokin shortsiluokkaa, missä sitten puolet takapuolesta sitten roikkuu ulkopuolella. Joo, onhan nuoki lyhkäset mutta kyllä housujen pitäisi enemmän peittää kuin alusvaatteet. Ja kuitenkin aina mulla jää sitä löysää tuonne vyötärön kohtaan, nämä myötäilevät kyllä todella hyvin ja rakastan näitä ja tekisi mieli käyttää näitä koko ajan. 
Sovelluksia ei kauheasti Windows luureihin saa ja jos niinkin hyvä tuuri käy, se ei oo se alkuperäinen vaan kopio. Ja nyt mun suosikki sovellus on WP8 versio Snapchatista nimeltä 6Snap. Se on hyvinkin sen alkuperäisen näköinen, mutta erojakin löytyy. Esimerkiksi siinä on Instagramin filtterit! Se vaan että nyt mulla kestää miljoona vuotta lähettää snappi kun en osaa päättää sitä filtteriä. Myös kun kirjoittaa jotain, niin ei oo rajallista määrää kirjoittamiseen. Kuvateksti voi peittää vaikka koko kuvan ja se on ihan huippukiva! Videot ei voi olla suurempia kuin 1mt eikä myöskään yli 6 sekuntia mutta eipä se mun menoa hirveästi haittaa. Älkää muuten välittäkö mun kännykän ulkonäöstä, oon vähän yllättynyt että Nokia on mahdollista pistää säpäleiksi. 
Suoristusrauta on kyllä ehkä ihanin keksintö. Itsellä on sellainen leijonanharja ja vaihtelun vuoksi suoristetut hiukset on kyllä ihan luksusta. Hiukset tuntuu pehmeemmiltä ja näyttävät pidemmiltä. Ja jotenkin se näyttää siistimmältä kuin sellainen hirveä variksenpelätin. Eipäs se tietenkään hiuksille hyvää tee, mutta ei sanota hiuksien harjaamisenkaan olevan. Kyllä tämä silloin tällöin on kivaa ja tähän kyllä Amerikassa tottui, melkein jokapäiväistä puuhaa sekin. Nyt oon kyllä vähentänyt kun kävi sääliksi tätä lettiä.
Suosikki YouTube-tili on heinäkuussa ollut Blake Grigsby. Se on tuollainen syötävän suloinen heppu ja hänen videot saavat hymyilemään ihan sekunneissa. Hän on tehnyt jos jonkinlaisia kokeiluja videoissaan ja yksi noista onkin "Kiss Me I'm Desperate". Kun katsoo jotain tuon tapaisia videoita huomaa, ettei tällainen toimisi mitenkään Suomessa. Mutta hei, jos joku tuollaista aikoo kokeilla, hit me up oon messissä :-D


Onko meillä yhteisiä suosikkeja? Onko jotain ehdotuksia postauksia ajatellen tälle kuulle?

0 comments:

Post a Comment