Thursday, September 11

AUGUST FAVORITES

Nyt, kun vihdoin sain sen uuden muistikortin voin jopa jakaa mun kuukauden suosikit! Joo, pian tulee jo se syyskuun suosikit. Hirveen nopsaan menee aika, en pysy pikku askelillani perässä.
Kuukauden suosikki tv-sarja on Heroes. Olin katsonut sarjaa ehkä kuuden jakson ajan vuonna keppi ja kivi ja sitten sen katsominen unohtui. Sitten Anttilassa oli loppuunmyynnit ja tämä tarkoittaa että neiti on siellä koluamassa kaksin käsin leffahyllyjä tyhjäksi (ja samalla pankkitiliään). Sieltä sitten löytyi tämän kyseisen sarjan kaikki tuottarit yhdessä boksissa ihan törkeän halvalla, eihän sitä voinut sinne kauppaan jättää. Onneksi ei jäänyt, nimittäin tuosta tuli nyt ekan tuottarin katsoneena ihan yksi lemppareista enkä ihmettele tämän sarjan suosiota silloin kun sitä näytettiin. Mulla on oikeasti joku ongelma, kun jotenkin aina lyödän itseni sieltä leffaosastoilta hullunkiilto silmissä. Se on vaan paljon kivempi nähdä ne siellä hyllyllä, Netflix tai muuten vaan netin kautta katsominen ei oikein nappaa kuin vaan silloin tällöin!

Sarja siis kertoo joukosta nuoria, jotka äkkiä huomaavat omaavansa yliluonnollisia voimia esim. lentäminen, ajassa matkustaminen, tulevaisuuden näkeminen ymsyms. Niin, Jenkeissä tästä sarjasta tuli tosiaan ihan hitti ja kaikki hypetti tätä silloin, mitä, kahdeksan vuotta sitten. Neljä kautta siitä sarjasta sitten tehtiin ja huhhuh mä tykkään ihan hirmuisesti. Se on sellainen sarja, missä tapahtuu aina jotain ja sitten sun jotenkin on pakonomaisesti katsottava seuraava jakso. Ai sulla on kemian testi huomenna? Ehkä opit jotain sen sarjan aikana? Voit ihan rauhassa katsoa ohjelmaa, voit lukea jutut bussimatkalla. Tai joo, nuku vaan bussimatkat.
Asustesuosikki on jälleen laukku, tai no, reppu. Äiti oli velkaa mun koulukirjojen ostamisesta ja päätti hankkia mulle tuon rakkauden. Itellä on ollut olkalaukku varmaan seiskalta lähtien, ellei kauemminkin ja mulla meni pahanpäiväisesti hermot. Aloin pikkuhiljaa muuttua Quasimodoksi laukun painaessa vaan toisella olalla. Reppu on auttanut ihan hirmuisesti mun selkäkipuihin (jotka vaan yllättäen alkoi) ja hyvää ryhtiä on vähemmän kivuliasta pitää yllä! Ja tuo Fjällräven on sellainen että se näyttää pieneltä ja silti sinne saa mahtumaan puoli maailmaa mukaan. Myöskin on ihana että se pitää sen muotonsa, eikä menee ihan epämuodostuneeksi jos sinne lykkäisi kissan.
Kirjasuosikki  on 14,000 Things To Be Happy About. Te oottekin varmaan huomannut, ettei mulla oo ollut asiat ihan täydellisesti ja oon ollut vähän allapäin. Oon omistanut kirjan jo vähän aikaa, mutta vasta elokuun aikana siitä tuli mun mielelle pienimuotoista ensiapua. Sieltä vaan ymmärtää, että vaikka asiat menee pieleen, aina löytyy joku asia mikä saa paremmalle päälle tai mitkä on tärkeitä. Oli se sitten villasukat tai se tunne, kun vuoristorata lähtee liikkeelle ja oot melkein ylämäen päällä ja tiedät että se lähtee pian alas. Ne on ne pikkujutut, jotka saa sut takaisin sieltä synkkyydestä ja mustan pilven alta.
Messy Bun on ollut mun kestosuosikki. Silloin kun leikkasin hiukset olkapäitä hipomaan tajusin ettei hiukset enää yllä tuollaiseen linnunpesään. Se on vaan jotenkin rentouttavaa kun saa vaan laittaa hiukset ylös, eikä tarvitse olla hiplaamassa niitä koko ajan. Mun hiuslaatu on karhea ja siksi mulla pysyy kaikki kiharat ja tikkusuorat hiukset päiväkausia, mutta täytyyhän ihmisen peseytyä joskus. Tämän karheuden takia voin vaan pistää pään ylösalaisin ja väsätä kahdella ponnarinkierrolla tuollaisen upeuden. Muu perhe sanoo tätä mun tekelettä kotikampaukseksi, kun tuli yleensä laitettua hiukset näin vasta kotona. Eipä enää alettuani laiskotella oikein olan takaa ja nykyään mun kouluun panostaminen on olematonta. Tuon jos jonkin Amerikka opetti, Suomen koulut ovat kuin missikisat missä pistetään parasta kun samaan aikaan Amerikassa mennään legginssit ja t-paita päällä kouluun.
Nyt päästiin asiaan eli mun elektroniikkasuosikkiin. Onko teillä ikinä käynyt sillain, että akku huutaa hoosiannaa, koulupäivä vasta puolessavälissä ja pistorasioita ei ole mailla halmeilla? Silloin tämä ihanuus astuu esiin. Eli tämän vekotin on Urban Revoltin Power Bank, millä saa yhteensä kaksi latausta suoritettua kännykälle. Tämä tietenkin tarkoittaa, että kännykkä ei olisi missään turhan isossa käytössä noiden latausten aikana. En oo ikinä ollut tyytyväisempi ostokseen. Miksen oo ennen tällaista hankkinut, vaan laittanut kännykän kaikennäköisiin lento- ja virransäästötiloihin, jotta voin kuunnella bussimatkan ajan musiikkia.
Leffahöperönä mulle on tärkeetä että musiikki elokuvissa on hyvä. Katsottuani The Fault In Our Starin ennen lähtöä Amerikasta, menin heti leffan jälkeen kotiin kuuntelemaan sitä soundtrackia. Sieltä löytyi kappale, johon rakastuin leffassa ja se on Birdyn Tee Shirt. Birdyllä on itse asiassa kaksi kappaletta elokuvan soundtrackissa! Vasta tuon levyn kuunneltuani mun kiinnostus Birdyn musiikkiin heräsi. Kyllä, kuuntelin sitä Skinny Love laulua muiden mukana silloin kun se hittilistoille nousi ja siihen se jäikin. Tee Shirt on kyllä niin kaunis laulu, että tekee mieli kuunnella sitä vaan koko ajan. Mulla kuitenkin on sellainen tapa että kuuntelen jotain laulua nonstop ja sitten kyllästyn siihen alta viikon. Se on harvinaista herkkua jos se sieltä satunnaistoistosta tulee.
Kauneustuote-Rakastan kaikenmaailman pastellivärejä (köhköh ulkoasu) ja kun olin Stockan kassalla ja siinä vieressä oli tuollainen ihana ihanan hempeä hyvin vaaleanpunainen lakka se tarttui heti mukaan. Syy, miksi nyt sitten rakastan tätä lakkaa enemmän kuin mun muita rakkauden kohteita on se, että se on mattapintainen. No, ei ihan täysin mattapintainen vaan vähän sellainen välimuoto. Lakan nimi on siis Lumene Gel Effect - Frosted Matt Effect lakka. Sävyn nimi on Pilvipouta. Kaiken tämän lisäksi tökötti kuivaa ihan silmissä. Luulen tämän johtuvan siitä aineesta, joka aiheuttaa tämän mattaefektin eli sulla on uusi lakkakerros ihan silmänräpäyksessä! Eipä tarvitse olla tyhjäntoimittajana seuraavat kaksi tuntia ja senkin jälkeen täytyy kädet kuivata taputellen, ettei vaan tule lakan pintaan jälkiä.
Suosikki juttu on Printstagramin kuvat. Heillä on myös sovellukset, mutta saat tilattua kuviasi myös netin kautta. Heidän yrityksensä siis yhdistää heidän nettisivunsa sun IG-tilin kanssa ja siten saat tilattua sun Instagram-kuvia. Paperilaatu on ihan mielettömän hyvää ja paksua, värit säilyvät kirkkaina ja kuvat on mattapintaisia, eli ei tarvitse huolehtia sormenjäljistä! Sieltä saa tilattua kahdenkokoisia neiliötä, polaroid-tyylisiä kuvia, canvas-tauluja, erikokoisia kirjoja ja vihkoja, julisteita... Vaihtoehtoja on monia ja sitten lisäksi voit ostaa erilaisia tarvikkeita kuvien esillepanoon. Itse ostin 4x4" kuvat eli 10x10cm. Pienempi vaihtoehto on 6x6cm. Tietenkään tämä tapa ei toimi niille, jotka postaavat enimmäkseen selfieitä yms. ja siksi he ovat ajatelleet niitä, jotka eivät käytä Instaa ja siksi he loivat toisen nettisivun Printstudio, mistä voi koneelta ladata kuvat. Sitten hienoin juttu on se, että voit heittää ostoskoriisi molemmilta sivuilta tavaraa ja ne yhdistyvät yhteen ostoskoriin olit sitten kummassa sivustossa tahansa. 

Kaikki heidän kanssaan sujui hyvin, toimituskulut ehkä hieman tyyriit mutta ei se mua haitannut. Nopeasti ne tuli ja ihan suoraan kotiovelle toivat!
Youtube-suosikki on elokuulle tämän hepun runo. Olen nähnyt tämän jo vähän aikaa sitten ja katsottiin tämä mun ilokseni Amerikan enkun tunnilla, kun meidän aiheena oli sinä aikana runous. Tästä esityksestä tuli niin lämmin fiilis ja sai aidosti hymyillä, kun jätkä sai sen fiiliksen siihen ihastuksen tunteeseen ja mitä tunteita se tyttö hänessä herättää. Ihanin! 

Toivottavasti tykkäsitte, tsemppiä vikaan koulupäivään ja ihanaa viikonlopun alkua!

2 comments:

  1. Anonymous11.9.14

    Mistä toi latausjuttu on? :)

    ReplyDelete