Tuesday, October 28

PÖRRÖPÄÄ


Mun hiuksista on tullut niin pörröiset ja tollaiset kikkarat, etten tiedä enää mitä tekisin niiden kanssa. Kiharatkin näistä tuli vasta kun leikkasin ekaa kertaa lyhyeksi, sitä ennen mulla oli tikkusuorat ja sileät hiukset. Joskus ne on sellain "sopivan" sekaiset ja selviän koko päivän ilman hätäponnaria ja sitten on niitä päiviä, jolloin hiukset on nutturalla jo ennen ekan tunnin alkua. Joskus taas ne on parempi jättää harjaamatta, kun jotenkin paremmin pysyy selvänä. :-D En halua mennä leikkelemäänkään tätä leijonanharjaa, jotenkin tähän kiintyi. 

Kampaajat on mulle melkeen pahempi kuin hammaslääkärit. Mulle hiusten kampaaminen on jotain sellaista tuskaa, että kuolen sisäisesti joka aamu näitä harjatessa. Pahin painajainen on se, kun kampaaja hullunkiilto silmissä ottaa kouraansa sellaisen tiheän kamman ja ronskisti vetää kaikki nyrkinkokoiset takut mun niskasta sileäksi. Siksi kampaajalla käynkin vaan kerran vuodessa vähän lyhentämässä. Sellaista tuskaa ei kestä kun vaan kerran vuodessa, kuten sama pätee hammaslääkäriin. Jos kampaajalla tarjottaisiin puudutus ottaisin sellaisen enemmän kuin mielelläni. 

Mun hiukset on tällaiset karkeat ja niissä pysyy ties millaiset kiharat monta päivää, ellei pitäisi käydä suihkussa välillä. Kuitenkin tämä tarkoittaa, että niitä takkuja löytyy aina. Huivien suurena fanina tämä on yhtä tuskaa, kun parin minuutin jälkeen niskasta oikeasti löytyy sellainen jäätävän kokoinen kasa, jota selvitetään yli tunnin. Kaveri leikkeli juuri hiuksista ainakin 20cm pois ja nyt vaan tekee mieli hiplata ja hämmästellä sitä paksua ja ihanaa lyhkästä tukkaa. Tämän takia tulikin tällainen hinku kirjoittaa tästä mun katastrofista, joita muut voivat kutsua hiuksiksi. 

Jotain uutta kaipaan tähän mun pörröpäähän.

Pystyttekö samaistumaan mun ongelmiin? Onko teillä jotain vinkkejä jakaa?

Ps. Tuun olemaan poissa koulusta keskiviikosta perjantaihin töiden vuoksi. Huomenna meen työpaikalle, sieltä lähdetään myöhemmin päivällä kaupunkiin ja sieltä Viking Linellä vähän risteilylle. Ei huono tapa viettää arkipäiviä, varsinkaan työpäiviä!

3 comments:

  1. hoppatossu28.10.14

    Ihan sama itsellä, vaikka ihan noin kiharaa ei ole.. Vähän laineille menee ja puoleen selkään on pituutta, eikä raaski leikata, kun kutosluokkaan asti oli (kiitos äidin) lyhyt kerroksittain leikattu "mcgyver" tukka : DD mutta tangle teezer harja on ollut aivan must! sellanen kantsii hommata, jos ei vielä löydy.. ja sit nää tresemme shampoot on ihan huippuja ollu ainaki omalle takkupesälle, varsinkin hoitoaine.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha ihana :-D

      Joo Tangle Teezer löytyy, mikä ei itsellä oo paljonkaan eri muihin harjoihin verrattuna. Ok, vähä hieroo päännahkaa, mutta sama takkutukka oon ja pörrönen mun tukkani on ku mikä. Tresemme on mun vakkari tökötti, vaikkei niistäkään mitään parhaimpia aineita sun hiuksille löydykään. Mutta so far Tresemme on se, mihin on voinut luottaa!

      Delete
  2. Oikei huvitti tätä lukiessa, koska ittellä kanssa ihan samanlaiset hiukset! Ja varsinkin näin talvella, kun hiukset kuivuvat ne on vielä enemmän solmussa. Ittellä lähes aina se ponnari, sillä en vain tykkää tästä omasta leijonanharjasta yhtään :DD

    ReplyDelete