Saturday, November 22

THROWBACK: AFS MID-STAY

Onko siitä oikeesti noin kauan viime postauksesta? Ei ollut tarkoitus, mutta tuo koeviikko painaa päälle siihen malliin, ettei meinaa aikaa edes jäädä nukkumiselle! 

Mutta tosiaan viime viikonloppuna olin vapaaehtoisena AFS-leirillä. Tämä oli lauantaista sunnuntaihin kestävä eräänlainen ajanvietto, jossa käytiin vain läpi kuulumisia ja yritettiin selvittää ongelmia. Löytyihän niihin ongelmiin ratkaisujakin. Luulen tän leirin olleen eräänlainen "bonding camp", missä todella moni vaihtari tajusi voivansa jutella muille vaihtareille. Olevathan he samassa veneessä. 
Ennen vaihtoon lähtemistäni, tai edes kuukausia ennen takaisintuloa en olisi ajatellutkaan vapaaehtoiseksi ryhtymistä. Okei, kyllä se vähän mielessä oli mutta en ajatellut sen enempiä siitä. Kun viimeiset viikot lähtivät Amerikassa käyntiin niin sitten lähetinkin hakemuksen vapaaehtoiseksi. Ajattelin että jotenkin haluan kantaa osani tähän toimintaan, kun isäntäperheeksi ei tulla ryhtymään. Tämä on ollut sellainen silmiä avaava kokemus tähän mennessä ja olen vasta ensimmäisen vuoteni vapaaehtoisena aloittanut. En ihmettele ollenkaan miten jotkut ovat olleet mukana vuosikymmeniä!
Leirillä tosiaan käytiin läpi oppilaiden täyttämiä kyselyitä ja vaan juteltiin. Syötiin kanssa ihan hirveesti. Oikeesti. Itse varmasti syön tuon verran viikossa! Herättiin sunnuntaina vähän aikaisemmin vain siksi, että ehdimme tekemään jotain ennen lounasta :-D. Ja sitten vaihtaritkin roudasivat jos jonkinlaista syötävää mukanaan, niin se syöminen ei jäänyt vaan niihin virallisiin ruokailuihin. Kun ilta pimeni, niin mentin pinkomaan tuonne ulkosalle otsalamppuinemme ja leikkimään piilosta. Aloitettiin yhdellä etsijällä ja toisella kierroksella sitten vaan yksi meni piiloon. Voi elämä tämä neiti käänsi joka kiven ja silti oli siellä viimeisten joukossa joka löysi sen yhden piiloon menneen. Pikkutunneille me sitten vaan juteltiin ja pelattiin ristiseiskaa. 
Oli kyllä ihan huippu leiri. Yksi Italiasta tullut vaihtari sanoi ennen lähtöä, että ei tämä porukka ole vain kavereita se on perhe. Arvatkaas kaksi kertaa tuliko mulla mieleen se postaus, jonka aikoja sitten kirjoitin ja sen fiiliksen joka mulla tuli mun vuoden aikana. Jos haluaa käydä sen kurkkimassa ja kuulla mitä mun päässä oikein liikkuikaan. Kyllähän sieltä muitakin fiilistelyjä löytyy, jos haluaa lueskella.

Mun kamera meni rikki tuon leirin jälkeen ja tämän vuoksi seuraavat kuvat tulee olemaan kännykkälaatua. Tämän vuoksi siis ei videotakaan tule ilmestymään vähään aikaan. Katsoo mitä Nikonin tuki kertoo. 

3 comments:

  1. Mua nyt häiritsee ihan hirveesti tossa monisteessa se, et eiks Pohjanmaa oon Länsi-Suomessa eli Western Finland ? :D En siis tarkota mitään pahaa, se vaaan pisti silmään, vai onks mun ilmansuunnat suomeks ja englanniks oikeesti näin hukassa XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eikä mä kuolen x)) Joo siis anteeksi aivopieruni, westernhän tuossa pitäisi lukea tietenkin! Ei oo mulla näköjään tänä suomen maantieto ihan hallussa, ehkä ois pitänyt jättää niiden Amerikan osavaltioiden opettelu vähemmälle...

      Delete
    2. haha onkos sillä sitte nii väliä onks se itä vai länsi, hyvin on porukka ainaki tiennyt mitä tarkotat ni eiks se kuitenki pääasia oo !? :D

      Delete