Sunday, March 22

JUST ADD WATER - KOKEILU

Ennen kuin siirryn itse aiheeseen, mitä tykkäätte ulkoasusta??

Te, joilla on Snapchat: Käytättekö sitä "Discover"-sivua? Luetteko niitä artikkeleita? Siitä lähtien, kun sain heivata tuon menneen talven Lumiani ja vaihtaa iPhoneen olen ollut Snapchatin aktiivinen käyttäjä ja innostuin tuosta uudesta päivityksestä ja olen innoissani lueskellut etenkin Cosmon storyä. Yhtenä päivänä Cosmopolitanin storyssä oli erään naisen kirjoittama artikkeli, jossa hän kertoi kasvojen pesurutiininsa muutoksesta. Hän kuuli tästä taas toisesta lähteestä, mutta itse tutustuin tähän aiemmin mainitsemani naisen kautta. Tähän rutiiniin ei kuulu muuta kuin vesi. Vain ja ainoastaan.

Ensin ajattelin sen pahentavan ihon kuntoa entisestään, onhan meikit ja kaikki nassussa siinä vaiheessa eikä ne hevillä iholta lähde. Tämä nainen otti kuvan neljän viikon ajan joka maanantai näyttääkseen eroja. Hänellä ei murrosiän aikana tullut minkäänlaista finniä eikä iho muutenkaan ollut huonossa jamassa, mutta n. 25-vuotiaana hyväkuntoinen iho otti loparit ja aikuisiän akne iski. Hän kokeili jos jonkinlaista marketeista saatavaa puhdistuslitkua ja vaihtoi myöhemmin reseptilääkkeisiin, mikään ei toiminut. Kyllä akne vähän helpotti, mutta silti iho oli huonossa jamassa. Lukiessani artikkelia pidemmälle ja vertaamalla kuvia, huomasin huomattavaa parannusta hänen ihossaan, kuten hänen läheisensäkin heti pistivät merkille. Tässä vaiheessa olin jo kiinnostunut ja ajattelin tämän efektin olevan ihan järkeenkäypä - osaahan keho pitää itsestään huolta. Jotkut puhdistusvaahdothan voivat pestä myös ne hyvätkin bakteerit iholta, jotka suojelevat sitä. 

Kokeilu siis toimii siten, että jätät ne Neutrogenat ja Garnierit sinne laatikkoon ja peset kasvosi vain vedellä ja kuivaat sitten suoraan pyyhkeeseen. Silmämeikit voivat vaatia jotain rasvapohjaista puhdistusemulsiota, mutta muuten vain ja ainoastaan vedellä. Aion tehdä myös neljän viikon ajan ja katsoa, onko tässä oikeasti se pelastus mun iholle, jota olen hävennyt jo tovin. Se vaan ei ole parantunut mihinkään suuntaan sitten yläasteelle menon, vaikka hyviä hetkiäkin ollut. En ole halunnut ryhtyä reseptilääkkeisiin asti, se ei vaan ikinä ole ollut vaihtoehto mulle. Tämä olkoot siis ensimmäinen neljästä päivityksestä mun kokeiluihin liittyen, kuullaan tästä asiasta sitten ensi sunnuntaina!

Wish me luck.


11 comments:

  1. Anonymous22.3.15

    Mulla ainakin toimii! Ei ole moneen vuoteen ollut finnejä, meikkivoidetta tai puuteria en tarvitse ja kaikki aina taivastelee kuinka upea mun iho on :D suosittelen siis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sitä minäkin! Kaiken järjen mukaan pitäisi jonkinlainen vaikutus olla, kun ei niillä puhdistusjuttuja valmistavilla yhtiöillä voi olla puhtaita jauhoja pusseissaan :D

      Delete
  2. Olen ehkä vähän skeptinen tämän suhteen, mutta toivottavasti sua onnistaa! Ja tosi kiva tää sun uus ulkoasukin. ♥

    http://pirstaloitunut.blogspot.fi/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ymmärrettävää, itsekin olen kuitenkin vähän! Kiitos :)

      Delete
  3. Onnea kokeiluun! Itse en voi kuin suositella, sillä olen pessyt kasvoni jo vuosia pelkällä vedellä ja ihoni kiittää. Kokeilin joskus erinäisiä, laadukkaiksi kehuttuja puhdistustuotteita, mutta jo muutaman päivän käytön jälkeen iho kukki. Olen siis aina palannut takaisin tuttuun ja turvalliseen veteen, hyvällä menestyksellä :)

    http://lifepainte-r.blogspot.fi/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eikä, just hyvä! Kyllä tuossa jotain perää kyllä on oltava että atsoo nyt neljän viikon päästä :)

      Delete
  4. Tosi mielenkiintoisia juttuja täällä sun blogissa! :-)

    fashion-teaparty.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Ihan turhaan häpeät sun ihoa - sä oot mun mielestä tosi nätti ilman meikkiä :) mutta onnea joka tapauksessa sitten!

    http://down-to-earthdreamer.blogspot.fi/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ehkä ihanin kommentti. Kiitos paljon :)

      Delete
  6. Oii ihana tää uus ulkoasu janina! ooks tehny tän ihan ite? :o Ja tää kuulostaa hassulta mut kaikki (silmä)meikki irtoo tosi hyvin ku varovasti sormilla hieroo oliiviöljyä silmiin ja kuivilla vanulapuilla ottaa pois :D pitäs ripsiäkin kasvattaa siinä samalla

    ReplyDelete